Fornebuløpet Blog.

OBOS FORNEBULØPET LØPSMAGASIN 2021

Postet av Fornebuløpet den 1. Jul 2021

OBOS Fornebuløpet 2021 sitt helt eget løpsmagasin er nå endelig klart.


Her finner du alt om årets OBOS Fornebuløp sammen med en rekke veldig hyggelige artikler om samarbeidspartnere og andre viktige aktører og medspillere som støtter oss frem mot løpsdagen. 


Les årets løpsmagasin her!





0 Kommentar

Hverdagstreneren med treningsprogram for sommeren

Postet av Fornebuløpet den 1. Jul 2021

OBOS Fornebuløpet går sammen med Hverdagstreneren for å gi gode råd og treningstips frem mot årets løp.

Last ned treningsprogram her. 



0 Kommentar

Vinnere og påmelding til nyhetsbrev

Postet av Fornebuløpet den 8. Jun 2021

Ved utgangen av mai ble det trukket ut 5 vinnere blant alle som var påmeldt til årets arrangement som får hvert sitt par med Northug Gold 2.0 Performance sportsbriller!

Gratulerer til dere alle 5!


Over sommeren blir det flere uttrekninger av flotte premier blant alle som er påmeldt innen gitte datoer! 
Meld deg på årets nyhetsbrev, og vær blant de første som får vite når nye premier skal deles ut: Påmelding Fornebuløpet nyhetsbrev 




0 Kommentar

Hverdagstreneren med OBOS Fornebuløpet

Postet av Fornebuløpet den 9. Mai 2021

OBOS Fornebuløpet går sammen med Hverdagstreneren, Øyvind Kvernen for å gi gode råd og treningstips frem mot årets løp.

Øyvind er en aktiv løper og triatlet som ønsker med sine konsepter å spre glede om det å trene og sette seg mål med treningen. Vi håper med dette samarbeidet at deltakere skal finne treningstips og motivasjon til å komme i gang med treningen frem mot løpet.

Øyvind vil komme med jevnlige innspill via vårt nyhetsbrev fremover, og vi starter med et treningsopplegg anbefalt de som ikke har løpt så mye tidligere.

Mandag:  Kort intervaller: Varm opp i 10 -15 min kjør noen stigningsløp hvor du øker tempoet til 80 % av spurt 4 ganger. Så skal du starte med intervaller. En fin økt er 10 x 200 m hvor du jogger rolig i 100 m som pause. Når du er ferdig så jogger du rolig ned og tøyer etter treningen.

Tirsdag: FRI

Onsdag: Lang intervaller: Varm opp i 10 -15 min kjør noen stigningsløp hvor du øker tempoet til 80 % av spurt 4 ganger. Så skal du starte med lange intervaller. Vi skal kjøre pyramide intervaller. Da skal vi løpe 30 sek – 1 min – 2 min – 3 min – 4 min – 3 min -2 min – 1 min -30 sek. Pausen mellom hver intervall er 60 sekunder. Finn et tempo du regner med å kunne løpe 5 km på i konkurransen. Dette skal du trene på her også.

Torsdag: FRI

Fredag: Lett styrketrening mage og rygg

Lørdag: Rolig langtur i 60 minutter hvor du helst løper på grus eller i skogen hvor det er litt opp og ned bakker. Løp gjerne med en venn og nyt naturen og trening.

Søndag: FRI 

Hvis du ønsker flere tips om løping og kanskje ønsker noen personlige treningstimer fra Hverdagstreneren ta gjerne kontakt med Øyvind direkte på email hverdagstreneren@gmail.com eller sjekk ut Hverdagstreneren.no




0 Kommentar

OBOS forlenger med Fornebuløpet!

Postet av Fornebuløpet den 15. Des 2020

FORNEBULØPET og OBOS har inngått avtale om videre samarbeid i 2 nye år.

Vi er veldig godt fornøyd med at OBOS opprettholder sitt gode samarbeid som tittelsponsor hos oss i disse vanskelige Corona tider.


0 Kommentar

Levert av IdrettenOnline